Royale NEWS#5: Zmiany balansujące rozgrywkę Clash Royale zapowiedziane na 21 czerwca

Studio Supercell zapowiada na 21 czerwca kolejne zmiany balansujące w Clash Royale. Odpowiedni balans rozgrywki w grach MMO jest niewątpliwie jednym z najtrudniejszych elementów do dopracowania dla deweloperów, a zarazem jednym z najwaleczniejszych. Ten element rozgrywki jest szczególnie ważny w grach typu TCG gdzie wystarczy drobne niedopatrzenie, aby niektórej jednostki stały się OP, rujnując dobrą zabawę i zdrową rywalizację.

Supercell po raz kolejny zaprezentował nam kilka zmian balansujących, zachęcających graczy do większej różnorodności podczas składania decku.

Zmiany balansujące które wprowadzone zostaną do Clash Royale 21 czerwca:

Hog Rider: Damage zmniejszony o 6%

  • Hog Rider aktualnie najpopularniejsza jednostka biorąca za cel budynki przeciwnika. Poprzez delikatne osłabienie tej karty oraz wzmocnienie pozostałych wojowników tego typy deweloperzy chcą doprowadzić do większej różnorodności stosowania kart ofensywnych.

Prince: Damage zwiększony o 9%

  • Prince terroryzuje początkowe areny, jest uważany nawet za zbyt silną jednostkę, bardzo trudną do zatrzymania. Jednakże na dalszych arenach  kiedy walczymy z bardziej doświadczonymi zawodnikami ta jednostka przestaje być tak skuteczna, co za tym idzie bardzo rzadko stosowana. Ta zmian ma doprowadzić do większej atrakcyjności  stosowaniu księcia na dalszym etapie gry.

P.E.K.K.A: Damage increased by 8%

  • PEKKA biła mocno a będzie biła jeszcze mocniej, deweloperzy postanowili ze ta droga bardzo powolna jednostka wymaga większej sił ataku.

Goblin Barrel: Goblin spawn zredukowano do 1sec (aktualnie 1.2sec)

  • Szybszy spawn jednostek wysyłanych w beczce pomoże powrócić tej karcie do łask graczy, deweloperzy chcą ponownie zobaczyć latające gobliny.

X-Bow: Deploy time zmniejszony do 4sec (aktualnie 5sec), siła ataku zwiększona o 18%

  • Chyba najbardziej problematyczna karta jeśli chodzi o odpowiednie zbalansowanie rozgrywki. Swojego czasu była zbyt silna, następnie została dosyć brutalnie osłabiona, co poskutkowała tym że aktualnie jest niemalże nie stosowana. Coś czuje że jeszcze niejednokrotnie będziemy czytać o balansie tej budowli.

Mortar: Deploy time zmniejszony do 4sec (aktualnie 5sec)

  • Sprawa identyczna jak w przypadku X-Bow, najpierw brutalne osłabienie z powodu OP, teraz poprawa statystyk bo nikt już nie stosuje tej karty.

Furnace: Lifetime zwiększony do 50sec (aktualnie 40sec)

  • Poprzednie zmiany balansujące nie poprawiły sytuacji tej budowli nadal jest mało popularną kartą.

Guards: Usunięcie efektu pushback po zniszczeniu tarczy
Witch: Damage zwiększony o 17%

  • Poprzednie zmiany również i w tym przypadku nie skłoniły bardziej zaawansowanych graczy do stosowania tej karty w swoich taliach.

Lava Hound: Damage zwiększony o 28%

  • Bardzo duże zwiększenie obrażeń tej karty ma poprawić jej skuteczność na polu walki.

Skeletons: Spawns 3 (aktualnie 4)

  • Karta oferowała zbyt dużo jak za cenę jednego Elixiru.

Cannon: Hitpoints zmniejszony o 8%

Tesla: Hitpoints zwiększony o 8%

  • Dalsze prace nad zrównoważeniem tych dwóch budowli, w zamyśle deweloperów te dwie karty powinny być równe sobie a to jaką zastosujemy w naszej talii ma być pokierowane sposobem rozgrywki i tym czego w danym momencie potrzebujemy, a nie statystykami.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz